بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ چیست؟!

بازاریابی پیامکی، یعنی ارسال پیامک با اهداف بازاریابی است که با استفاده از پنل پیامکی صورت می‌گیرد. این پیام ها عمدتاً به منظور ارائه پیشنهادات، تغییرات، یادآوری‌ها و هشدارهای حساس به زمان است که دریافت کنندگان تمایل به دریافت آن پیام دارند.

اگر این تعریف بازاریابی پیامکی برای شما پیچیده به نظر می رسد، نگران نباشید ما در این مقال سعی کرده‌ایم که اس ام اس مارگتینگ را به صورت ساده برای شما توضیح دهیم تا شما بتوانید از برای استراتژی‌های بازاریابی خود ایده‌های بهتری داشته باشید.

توسعه‌ی روابط با مشتریان یک راز بالقوه برای افزایش درآمد شما است. اگر می‌خواهید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید، نمی‌توانید منتظر بمانید تا آنها به شما مراجعه کنند. شما باید فعال باشید و به جایی که هستند بروید.

اکنون، من انتظار ندارم (یا توصیه نمی کنم) که به درهای مشتریان و مشتریان خود ضربه بزنید تا روابط خود را توسعه دهید، این یک اشتباه محض است. زیرا یک راه بهتر وجود دارد:به آنها پیام دهید.

 

وقتی افراد بیشتر به تلفن خود وابسته می شوند، پیامک مستقیم‌ترین خط ارتباطی می‌شوند. این امر بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ را در صورت انجام صحیح به یکی از موثرترین شیوه‌های ارتباط با مشتریان تبدیل کرده است.

می‌دانیم که پیامک یک مسیر ارتباطی بسیار موثر با مشتری است. اما، قوانین زیادی وجود دارد که هنگام برنامه ریزی استراتژی بازاریابی پیامکی باید به آنها توجه کنید. اولین و مهمترین آنها دریافت مجوز از مخاطبین، برای ارسال پیامک به آنها است. یعنی شما باید قبل از ارسال پیام به مشتریان خود، از آنان اجازه بگیرید! اما چطوری؟ در مقالات بعدی به آن می‌پرادازیم.

نرخ باز کردن پیامک بسیار بالا است، اما اگر پیام‌هایی ارسال می‌کنید که کاربران شما آنها را نمی‌خواهند، به استراتژی بازاریابی شما کمکی نمی‌کند.

 

مراقب زمان پیام های خود باشید.

برخلاف ایمیل، که فقط چند بار در روز (حداکثر) بررسی می شود، افراد تقریباً بلافاصله بعد از دریافت پیامک آن را باز می کنند. این برای پیام های فوری عالی است، اما آیا شما می‌خواهید از این قدرت برای مزاحمت در مخاطبین استفاده کنید؟ طبعاً خیر.

 

از SMS برای تکمیل بقیه استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید

زیبایی بازاریابی دیجیتال این است که تعداد زیادی کانال وجود دارد که می توانید از آنها برای تعامل با مشتریان خود استفاده کنید. همه این کانال ها برای رهبری یک سیستم بازاریابی قدرتمند مورد استفاده قرار می‌گیرند که مشاغل را قادر می‌سازد تا با مشتریان ارتباط موثر برقرار کنند.

اس‌ام‌اس مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ دو کانال هستند که بسیار مکمل یکدیگر هستند. شما می توانید از طریق هر دو کانال کمپین ایجاد کنید، از ایمیل برای درج اطلاعات دقیق تر و پیامک برای انتقال اطلاعات حساس به زمان یا فوری استفاده کنید. هرچند ممکن است در بعضی مشاغل بازخورد خوبی از ایمیل مارکتینگ دریافت نکنید.

چرا بازاریابی پیامکی موسر است؟

پیامک یکی از مفیدترین کانال های بازاریابی است که به دلایل مختلف در اختیار شما قرار می گیرد:

برای همه و همجا در دسترس: پیام کوتاه راهی عالی برای دسترسی مستقیم به مشتریان است. با درج پیوند در این متن، می‌توانید مشارکت خود را بصورت آنلاین تقویت کنید و کاربران خود را به صفحه‌ی هدف سایت خود ارجاع دهید.

بهترین مکمل برای ایمیل مارکتینگ: ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین، کم هزینه‌ترین و موثرترین روش‌های بازاریابی برای یک وب‌سایت واقعی است. به بیان بهتر یک وب‌سایت بدون ایمیل مارکتینگ هیچگاه به یک وب‌سایت موفق تبدیل نمی‌شود. اما اس‌ام‌اس مارکتینگ بهترین مکمل برای ایمیل مارکتینگ است. همانطور که قبلاً ذکر شد ، می توانید از SMS برای ارسال اعلان های فوری استفاده کنید، در حالی که ایمیل حاوی محتوای طولانی تر است.

نرخ تعامل بالا: میزان تعامل با پیامک در مقایسه با ایمیل نجومی است، به طوری که 90 درصد پیامک ها در عرض 3 دقیقه از دریافت آنها خوانده می شوند. این امر پیامک ها را در ارائه اطلاعات مهم با میزان موفقیت بالا بسیار مفید می کند.

برای بازارهای نوظهور عالی است: در بازاری مثل بازار ایران که ایمیل برای عموم مخاطبان کاربردی نمی‌باشد، اس‌ام‌اس مارکتینگ بهترین جایگزین ایمیل یا سایر رسانه‌های دیجیتال می‌باشد.

 

بازاریابی پیامکی چگونه کار می کند؟

آیا از بازاریابی پیامکی استفاده کنم

دو نوع پیام وجود دارد که می توانید با بازاریابی پیامکی ارسال کنید:

  1. پیامک کمپین ها: پیام های کمپین، مجموعه‌ای از پیام‌هایی است که دنبال یک هدف خاص به کاربران ارسال می‌شود. آنها معمولاً برای آشنایی کابران با هدف کمپین (کوپن، فروش و … ) یا اطلاعات عمومی (مثل جزئیات رویداد، تغییرات مکان، تغییرات زمان و…) استفاده می شوند.
  2. پیامک تراکنشی: پیام های تراکنشی پیام‌های هستند که توسط یک رویداد یا رفتار خاص ایجاد می شوند. نمونه‌ای از این موارد می تواند تأیید سفارش یا اعلان ارسال کالا باشد. این پیام‌ها اطلاعات مربوط را به فرد منتقل می کنند.

 

بازاریابی پیامکی برای چه مواردی استفاده می شود؟

پیامک‌ها می‌توانند به روش های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. ما برخی از رایج ترین موارد استفاده را با شما به اشتراک می گذارم تا بتوانید تصور بهتری از آنچه می توانید با پیامک انجام دهید و چگونه ممکن است به تجارت شما کمک کند، به شما ارائه دهم.

 

  1. تبلیغات کوتاه مدت برای مشاغل خرده فروشی
    کوپن ها و تبلیغات راهی عالی برای جذب افراد بیشتر به فروشگاه یا وب سایت شما هستند. اگر در حال انجام فروش یا تبلیغات محدود هستید، بدیهی است که می خواهید تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری با آن آشنا شوند.
    پیام کوتاه یک کانال عالی برای برقراری ارتباط بین این پیشنهادات است، به خصوص اگر می‌خواهید مشتریان را در آخرین لحاظات مطلع کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که آنها تخفیف شما را از دست نمی‌دهند زیرا پیام را به موقع دریافت خواهندکرد.
  2. تغییرات فوری در مورد رویدادها یا سفارشات مشتری
    بسیاری از موارد برای برنامه ریزی و اجرای یک رویداد وجود دارد که اگر یکی از آن موارد تغییر کند ممکن است در روند اجرای رویداد شما تاثیرگذار باشد. در چنین مواقعی بخصوص اگر تعداد افراد شرکت کننده در رویداد زیاد باشد، انتقال اطلاعات لازم به همه چالش برانگیز می‌شود. با پیامک، به راحتی می‌توانید هرگونه تغییر، لغو، اطلاعات عمومی یا به روزرسانی‌ها را با تعامل بهتر در زمان واقعی نسبت به ایمیل یا سایر کانال ها، به اشتراک بگذارید.
  3. یادآوری قرار ملاقات
    اگر کسب و کار شما به صورت جلسات حضوری برنامه ریزی شده باشد، می‌دانید از اینکه مشتریان زمان های ملاقات را فراموش کرده و دیر حاظر شوند، ناامید کننده و حتی ناراحت کنندهاست. این امر نه تنها برنامه شما را از بین می برد‌، بلکه وقت شما را نیز هدر می دهد. این بدان معناست که شما ممکن است سایر قرارهای ملاقات را رد کرده باشید زیرا آن قرار ملاقات گرفته شده است. ارسال پیام های متنی یادآوری یک روش فوق العاده برای اطمینان از این است که افراد قرارهای خود را فراموش نکرده و در زمان مناسب ظاهر می شوند.
  4. هشدارهای داخلی
    اگر تعداد زیادی کارمند دارید، ارسال پیام های فوری (تعطیلی دفتر، به روزرسانی های اضطراری و غیره) به طور همزمان برای همه دشوار است. می توانید برای آنها ایمیل بفرستید، اما ممکن است آنها آن را نبینند (من می دانم که ایمیل کارم را اغلب بیرون از محل کار چک نمی کنم). پیام کوتاه یک راه عالی برای تضمین این است که همه پیام شما را به موقع دریافت می کنند.

 

چه کسانی می توانند از خدمات بازاریابی پیامکی سود ببرند؟

بازاریابی پیامکی برای چه مشاغلی مناسب است

پیام های متنی بدون توجه به نوع کسب و کار شما می تواند یک افزودنی عالی برای تلاش های بازاریابی دیجیتال شما باشد. آنها عملکرد منحصر به فرد انتقال اطلاعات بسیار ضروری را به روشی بسیار قابل اعتماد انجام می دهند.

اما ، برخی از مشاغل هستند که نمی توانند بدون SMS در استراتژی بازاریابی خود موفق باشند:

فروشگاه‌های آنلاین: اعم از ارسال کمپین های تبلیغاتی یا تأیید سفارش/ارسال ، پیام کوتاه یک ابزار عالی برای فروشگاه های تجارت الکترونیک است.

شرکت های مسافرتی: پیامک برای شرکت های مسافرتی ضروری است زیرا مشتریان به اطلاعات بلادرنگ نیاز دارند. این شامل به روزرسانی زمان پرواز، تغییر زمان بندی‌ها، لغو، هشدارهای هواشناسی و موارد دیگر است. با پیامک می توانید دقیقاً آنچه را که مشتریان باید بدانند به مشتریان بگویید، بدون این که نگران این موضوع باشید که آیا آنها به موقع آن را مشاهده خواهند کرد یا خیر.

مشاغل خدماتی که به قرار ملاقات نیاز دارند: با ارسال یادآوری پیامکی به مشتریان خود اطمینان حاصل کنید که هیچ وقت ملاقات دیگری را از دست نمی دهند. این کار باعث صرفه جویی در وقت و پول زیادی می شود که برای عدم حضور و قرارهای دیرهنگام هدر می رود.

سازمانهای بزرگ با بیش از 100 کارمند: ارتباطات داخلی مهم است، اما ارتباط با هر کارمند در یک شرکت بزرگ دشوار است. برای اطلاعات فوری، ایمیل بسیار کند است. استفاده از پیامک برای ارتباطات داخلی شما بهترین راه برای اطمینان از این است که هر کارمند اطلاعاتی را که می خواهید در زمان مناسب برای آنها ارسال کند دریافت کند.

 

آیا بازاریابی پیامکی می تواند برای تجارت شما مفید باشد؟

فقط یک بار برای دانستن اثرگذاری پیامک، آن را بر روی مخاطبین خود آزمایش کنید! اگر قبلاً از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنید (یا در نظر دارید)، سعی کنید پیامک را در استراتژی خود وارد کنید.

اکنون باید تصور بهتری از بازاریابی پیامکی داشته باشید و دلیل عالی بودن آن دانسته‌اید. در اینجا خلاصه ای از برخی از مزایا آمده است:

  • تحویل قابل اعتماد
  • کانال ارتباط مستقیم با مشتری
  • تعامل بالا
  • استراتژی بازاریابی ایمیلی شما را کامل می کند

در صورتی که در مسنجر لاین حساب کاربری ندارید با ایجاد کرد آن از تخفیف 15% پنل پیامکی استفاده کنید. همین الآن حساب ایجاد کنید تا هر چه سریع‌تر پیامک هدیه برای شما ارسال گردد.

منبع: sendinblue

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید