15 استراتژی برای بازاریابی پیامکی

14/5 استراتژی بازاریابی پیامکی

اگر می خواهید محصول خود را معرفی کنید و کسب‌و‌کار خود را توسعه دهید، چاره ای ندارید جز اینکه در دستگاه های تلفن همراه، به مخاطبان عرضه کنید. این همان جایی است که مشتریان شما در آن حضور دارند، زیرا استفاده از تلفن همراه در حال حاضر از “دسترسی به اینترنت ثابت” در سراسر جهان پیشی گرفته است. اعم از تبلیغات بنری موبایلی، تبلیغاتی که در بازی های ویدئویی ظاهر می شوند یا کدهای QR، هیچ راهی برای جلب توجه کاربران به تلفن همراه وجود ندارد.

بازاریابی پیامک (SMS marketing) یکی دیگر از این روش هاست. این یک سیستم بازاریابی کم هزینه و پر بازده است که از پیام های متنی برای انتقال محتوا یا ارائه آن به مشتریان استفاده می کند. دلایل زیادی برای استفاده از آن وجود دارد، از هزینه شروع نسبتاً کم، تا این واقعیت که تقریباً تمام افرادی که پیامک را دریافت می‌کنند، برخلاف ایمیل متن درون آن‌را مطالعه می‌کنند. در صورت استفاده حرفه‌ای از پیامک، بستر موثری برای ارتباط با مشتریان تلفن همراه ایجاد می کند. در این مقاله قصد داریم 14/5 نمونه عوامل موفق کمپین‌های پیامکی را که در مسنجرلایت اجرا شده است را معرفی کنیم تا بتوانید در طراحی کمپین پیامکی از آن‌ها ایده بگیرید پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

1. ارائه مشوق.

با ارائه کوپن تخفیف از طریق پیامک برای کسانی که در خبرنامه‌ی پیامکی شما عضو هستند، در سایت خود فروش ایجاد کنید. صِرف این که برای آنان پیامک ارسال کنید که فلان محصول در سایت موجود است جذاب نیست و نتیجه‌ی دلچسبی را برای شما ایجاد نحواهد کرد، مشتریان خود را وسوسه کنید تا کمپین پیامکی موفقی داشته باشید. این امر باعث می شود مشتریان احساس کنند که بخشی از یک باشگاه یا جامعه مخفی هستند.
ارائه مشوق برای کاربران یکی از مهم‌ترین عوان افزایش بازده در یک استراتژی بازاریابی پیامکی است. برای مطالعه بیشتر در این زمانه می‌توانید مقاله‌ی ساخت پیشنهاد وسوسه برانگیز در کمپین بازاریابی پیامکی را مطالعه کنید.

 

2. پیام خود را کوتاه و شیرین نگه دارید.

بیش از 90 درصد از همه پیامک ها در عرض 3 دقیقه خوانده می شوند و این راهی عالی برای ارتباط با مشتریان است. تنها با استفاده از 120 کاراکتر فارسی، اطمینان حاصل کنید که پیام شما بهینه است و ارزش بالایی دارد، بنابراین مشتری شما انگیزه دارد تا به به دعوت شما پاسخ مثبت دهد.

 

3. دعوت به اقدام واضح داشته باشید.

دعوت به اقدام همان درخواستی است که شما از نتیجه‌ کمپین خود انتظار دارید. مثلاً اگر قصد فروش محصولی را دارید، بهتر از از کاربر خود بخواهید که این محصول را از شما بخرد. این مورد را می‌توانید با ارائه‌ی یک مشوق حرفه‌ای یا به اصطلاح یک پیشنهاد وسوسه برانگیز تقویت شود تا مانند یک جادوگر، فروش شما را افزایش دهد. ارائه مشوق‌های حرفه‌ای در کنار دعوت به اقدام قدرتمند می‌تواند بهترین استراتژی بازاریابی پیامکی شما باشد. این دو مورد را به هیچ وجه فراموش نکیند.

 

4. از متون خود به عنوان قلاب رسانه های اجتماعی خود نیز استفاده کنید.

هرگونه مسابقه یا قرعه کشی را که در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود ارائه می دهید از طریق پیامک‌هایی که برای مشتریان خود ارسال می کنید تبلیغ کنید. می توانید آنها را از طریق رسانه‌های اجتماعی بیشتر درگیر کنید. این کار مشارکت کاربران شما را افزایش می‌دهد.

 

5. مسابقات تعاملی ایجاد کنید.

وقتی کاربران شما احساس کنند که درحال رقبایت یا افزاد دیگری هستند، برای پیروز شدن در مسابقه وارد بازی شما می‌شوند و احتمال این که روی لینک شما کلیک کنند بسیار زیاد است. وب‌سایت یا پیوندهای رسانه‌های اجتماعی خود را در پیامک‌های خود بگنجانید. این یک راه ساده و سریع برای اتصال مشتریان به صفحات مختلف شما است و آنها را ترغیب می کند تا روی پیوندها کلیک کنند.

 

7. ایجاد احساس فوریت.

در پیام‌های خود مطالب را قرار دهید تا کاربران احساس کنند اگر بالافاصله اقدام نکنند ممکن است این شانس استفاده از پیشنهاد شگفت انگیز شما را از دست بدهند. این احساس را می‌توانید از طریق قرار دادن تاریخ انقضا، تعداد محدود و امثال آن ایجاد کنید.

 

8. در صورت ارسال پیام به مشتریان خود، آن را منحصر به فرد کنید.

پیام خود را طوری شخصی سازی کنید تا کاربران احساس کنند که این پیام به صورت اختصاصی برای آن‌ها ارسال شده است. با این اقدام مشتریان شما احساس می‌کنند که این معامله (کمپین) به همه مشتریان ارسال نشده است و به آنها احساس کنید خاص بودن القا می‌شود. اگر این پیشنهاد برای همه در دسترس بود، مشترک بودن جذابیت کمتری دارد. این قابلیت را می‌توانید با استفاده از ابزار پترن که در مسنجرلایت صرفاً برای این موضوع ساخته شده است ایجاد کنید. یعنی بجای این که در پیام بنویسیم «سلام دوست عزیز! …» بنویسیم «سلام امین جان…». این فرایند را می‌توانید با سرویس اسمارت پترن پنل پیامکی مسنجرلایت به راحتی پیاده سازی کنید.

 

9. سوال بپرسید یا نظرسنجی ارسال کنید.

نظر سنجی عنصر ثابت اس ام اس مارکتینگ مجموعه‌ی اسنپ می‌باشد. همچنین شرکت دیجی‌کالا نیز برای دعوت شما به دادن نظر برای محصولات خریداری شده از پیامک استفاده می‌کند. زیرا این مورد، مطمئن‌ترین راه برای ارتباط با کاربران است.
شما می‌توانید نظر مشتریان را در مورد یک محصول یا ایده بپرسید، یا حتی اگر می خواهید یک رسانه‌ی جدید در یک پلت‌فرم جدید رسانه‌های اجتماعی راه اندازی کنید. پس از به دست آوردن نتایج، آنها را برای مشتریان خود پیامک کنید یا نتایج را در یکی از صفحات رسانه های اجتماعی خود ارسال کنید و کاربران خود را به آن هدایت کنید.

 

10. ارسال یک متن به عنوان پیگیری یک ایمیل.

مشتریان شما این روزها عموماً هر دو این پیام‌ها را در دستگاه تلفن همراه خود دریافت می‌کنند و میزان پاسخگویی را افزایش می دهند و آنها را در مکالمه درگیر می کنند. برخی از مجموعه‌های از این تاکتیک برای ارسال سریع مطالب گسترده به کابران استفاده می‌کنند. زیرا سرعت خواندن پیامک بسیار بالاتر از ایمیل است و همچنین میزان ارسال محتوا در ایمیل بسیار بالاتر از پیامک است. بنابر این با ترکیب این دو رسانه قدرمتن به نتایج بهتری دست خواهند یافت.

 

11. از مشتریان در مورد ترجیحات خود بپرسید.

در خبرنامه‌های خود از کاربران پرسید که چه زمانی مایل به دریافت پیامک هستند و چه نوع اطلاعاتی را می‌خواهند. این اطلاعات می‌توان برای موجود شدن یا تمام شدن محصول یا حتی آغاز جشنواره فروش ویژه باشد.

 

12. ارسال متن در زمان مناسب.

زمان ‌هایی را هدف قرار دهید که مشتریان شما مشغول کار نباشند، مانند قبل یا بعد از کار، یا در ساعات ناهار. به عنوان یک قاعده کلی ، قبل از ساعت 9 صبح یا بعد از 9 شب پیامک ارسال نکنید.

 

13. مخاطبان جوان‌تری را درگیر کنید.

نوجوانان 18 تا 49 ساله با انواع دستگاه های تلفن همراه بزرگ شده اند و پیام رسان‌ها فعالیت بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند.

 

14. یادآوری مناسبت‌های خاص

می‌توانید با دریافت تاریخ تولد و… و دادن هدیه به کاربران خود، وفاداری کاربران را به برند خود افزایش دهید. استراتژی بازاریابی پیامکی برای مدت‌هاست که شرکت همراه اول از آن استفاده می‌کند. می‌توانید در این استراتژی به کاربران خود یک تخفیف کوچک دهید تا شانس خرید را افزایش دهید.

 

14/5. تبریک و تسلیت مناسبت‌های خاص

همچین می‌توانید با تبریک و تسلیت ایام و اعیاد قدرت برند خود را افزایش نزد کاربران خود افزایش دهید. تقریباً تمام کسب‌وکارهای موفق در ایران از این روش برای برندینگ خود استفاده می‌کنند.

منبع: www.inc.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید